Selecteer een pagina

TU Kampen beter in beeld

Laat je inspireren

Een stoffige studie met weinig loopbaanperspectief, echt iets voor boekenwurmen. Dit beeld hadden vwo’ers (kort-door-de-bocht) bij een studie theologie aan de Theologische Universiteit Kampen. Krb. ontwikkelde een communicatiecampagne die dit (onterechte) beeld bij potentiële studenten stevig bijkleurde. Een herpositionering die slaagde.

Vertrekpunt bij de campagne ‘Ontdek de Theoloog in jezelf’ was vooral een andere mediaselectie. Vertrouwde advertenties in kranten werden ingewisseld voor een online strategie. De vormgeving werd eigentijdser en de verhalen van echte studenten kwamen tot leven. Een serie van vier 15-secondenfilmpjes gingen online en viral. Die leidden tot een veel hogere bezoekersstroom op de eveneens vernieuwde website. Door nauwkeurig te meten welke thema’s aansloegen bij de doelgroep, werd veel kennis vergaard voor toekomstige communicatiecampagnes.

Passieva website
Passieva Jaarprogramma
Krb Mark van de Bent

Ook praten over campagne studentenwerving?

Maak vrijblijvend een afspraak met Mark van der Bent over de mogelijkheden voor uw school of onderwijsinstelling. Bel 06 3901 0910 of mail mvanderbent@krbcommunicatie.nl.

Mark van de Bent | Communicatieadviseur