Fondsen
werving.
Specialiteit van het huis
Het communicatiemenu van Krb. is zeer veelzijdig. Eén van onze pure specialismen is fondsenwerving. Partner Jurjen Procee heeft de afgelopen decennia zijn sporen verdiend in de communicatie voor en door fondsenwervende instellingen.
Stichtingen en fondsen weten dat de marketing van idealen vraagt om een professionele aanpak. Het vereist allereerst om een haarscherpe positionering. In de markt voor goede doelen is uitzonderlijk veel concurrentie en de tijd dat donateurs ‘gewoon’ hun bijdrage overmaakten is voorbij. Daarom is een aansprekende aanpak nodig om bestaande gevers te binden en nieuwe donateurs te werven.
Krb. ondersteunt goede doelen en non-profit organisaties op alle niveaus: van strategie tot creatie, van uitvoering tot evaluatie. We kennen de digitale tools om loyaliteit en geefgedrag vast te leggen en te analyseren en hebben veel ervaring in de opzet en uitvoering van fundraising campagnes.
Bel eens met Jurjen Procee: 06 5096 5705 of mail naar jprocee@krbcommunicatie.nl.
Laatste projecten:
→ Stichting Racham helpt prostituees uitstappen
→ Thermometer in fondsenwerving bij Ark Mission
→ Hartverwarmende campagne voor Adullam gehandicaptenzorg
Fondsenwerving voor stichting Racham
De wereld van de prostitutie verlaten is voor veel sekswerkers bijna onmogelijk. Immers, waar vind je huisvesting, een nieuw sociaal netwerk en een baan?
“Toch zijn er veel vrouwen die willen uitstappen”, weet Hans Dingemanse en om die te helpen richtte hij samen met zijn vrouw Marieke de stichting Racham op. Op 1 september ontvingen zij de sleutel van een huis in Den Haag waar binnenkort 6 ex-prostituees een warm en veilig thuis vinden. “Het wordt een woongemeenschap waar wij als gezin onder één dak wonen met de vrouwen.” Centraal in het gebouw staat een grote keuken. “Hier kunnen de bewoners met elkaar eten en ‘keukentafelgesprekken’ voeren. Marieke gaar hier informele zorg en hulp verlenen. Ook ex-prostituees uit de buurt kunnen binnenstappen om hun verhaal te delen.”
De aankoop van de woning is mogelijk gemaakt door een ondernemer, voor het woonklaar maken van het pand is ongeveer € 300.000 nodig. De stichting probeert dit bedrag te werven bij particulieren, bedrijven en fondsen. Voor de benadering van die laatste categorie is Krb. ingeschakeld en met succes. Er is al een aantal donaties ontvangen en er staat nog een reeks aanvragen uit. “De samenwerking met Krb. bevalt prima”, besluit Hans Dingemanse, “je merkt dat ze de weg weten in fondswervingsland.”
“
Stichtingen en fondsen weten dat de marketing van idealen vraagt om een professionele aanpak
vertelt Jurjen Procee
Thermometer in fondsenwerving Ark Mission
Wie zijn mijn donateurs, wat is hun motivatie om te geven en wat vinden ze eigenlijk belangrijk?
Deze en andere vragen worden beantwoord met de uitkomsten van een donateursonderzoek. Krb. heeft recent een dergelijk onderzoek uitgevoerd voor Ark Mission, een stichting die het verhaal van de Bijbel vertelt aan mensen in kwetsbare omstandigheden zoals gevangenen en vluchtelingen. “Ik noem zo’n onderzoek altijd de thermometer in de fondsenwerving steken”, vertelt Krb’s Jurjen Procee.
Hartverwarmend
Midden in de lockdown ontwikkelde Krb. een campagne voor Adullam gehandicaptenzorg. Het thema? Geef nu warmte. Deze was bedoeld als hart onder de riem voor cliënten, medewerkers en familieleden en had ook een fondsenwervend karakter.
Ook praten over fondsenwerving?
Maak vrijblijvend een afspraak met Jurjen Procee over de mogelijkheden voor uw stichting of non-profit organisatie. Bel 06 5096 5705 of mail jprocee@krbcommunicatie.nl.
Jurjen Procee | Specialist fondsenwerving – partner